Yorum: Peki insanlar rutin ve sıkıcı o işleri gerçekten yapmak istiyorlar mı! Belki zamanlarını daha yaratıcı işlere vermek isteyebilirler.
Meseleye maliyet ve personel azaltma penceresinden değil daha geniş bir perspektiften bakan şirketlerin elde edeceği kazanımlar da daha büyük olacaktır. Örneğin yeni ve esnek bir robot kategorisi insan işçilerle yan yana çalışıp zor veya sıkıcı işleri üstlenebilir. Bir örnek verelim: BMW’nin ABD’deki Güney Carolina eyaletine bağlı Spartanburg şehrinde kurulu tesisinde esnek ve geliştirilebilir robotlar, işçiler için çok sıkıcı ve bezdirici bir iş olan kapı contalarını takma görevini üstlenmiş. Böylece üretim hızlanmış, kalite yükselmiş ve işçilere daha fazla değer yaratacak işlerde çalışabilmeleri için zaman yaratılmış. Araştırmacılar, esnek ve geliştirilebilir robotların, katma değer yaratma potansiyelinden yoksun işlere harcanan zamandan yüzde 25 tasarruf sağlayabileceğini hesaplıyor. Yapılan anketlere göre çalışanlar, faydalı birer yardımcı olarak gördükleri yeni nesil robotlara karşı olumlu görüşler besliyorlar. Fabrikalar dışında şirketler de yapay zekâ kullanarak rutin işleri teknolojiye yükleyip çalışanlarına, müşteri deneyimini iyileştirecek, büyümeye destek olacak yeni ürün, hizmet ve iş modelleri geliştirmelerini sağlayacak analitik araçlar veriyor.
Alıntı:
Dijital Dönüşüm YAPAY ZEKÂ - Harvard Business Review
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder