11 Kasım 2018 Pazar

Gizli Formül - Alıntı


Coca-Cola Güney Afrika'yı Apartheid nedeniyle terk etmişti.
Orta Doğu'dan ürünlerimizi İsrail'e sattığımız için kovul-
muştuk. Hindistan’dan ise tamamen farklı bir nedenden dolayı
ayrıldık: gizli formül.

1977'de yeni seçilmiş Hindistan hükümeti Hintli bir şirket ile
ortaklık kurmamızı ve gizli formülü açıklamamızı talep etmişti.
Reddetmiştik. Daha sonra çantalarımızı topladık ve dünyanın
en kalabalık ikinci ülkesini terk ettik. Gizli formülün bir pazar-
lama mitinden başka bir şey olmadığına inananlar için, Hindis-
tan bir ders olmalı. Gizli formülümüzü savunmak için bir milyar
insanın yaşadığı bir pazardan yürüyüp gittik, aynı IBM'in kay-
nak kodunu ifşa etmeyi reddettikten sonra yaptığı gibi.

Neville Isdell

İnsanlara markası gözükmeyecek şekilde birer yudum kola içiriliyor ve hangisini beğendikleri soruluyor. Yanıtlar noter huzurunda kaydediliyor. Sonuçlar ilginç. %59 oranında Pepsi’nin daha çok tercih edildiği görünüyor. Ama! Markayı bilerek içtikleri durumda Coca-Cola'yı tercih ediyorlar; Pazar payından kolayca anlaşılıyor yani. Çünkü insanlar Coca-Cola'yla güçlü bir bağ kurmuş durumda. Önemli olan da bunu başarmaktı zaten. :-) Ayrıntılar burada.

Elbette formülün gizliliğinin korunmak istenmesi gayet anlaşılır bir şey. Yine de, aynı zamanda bir pazarlama miti olarak kullanılmadığından da emin olunamaz açıkçası. :-) Bir gizem ve bağ kurma aracı neden olmasın. :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder